Jak się reguluje czułość hamulców? Chodzi o to, że u mnie jest tak, że jak tylko położe stopę na pedale, auto bardzo gwałtownie zaczyna hamować. Jest to denerwujące bo wszystkie osoby w samochodzie lecą ciałem w stronę szyby prawie za każdym hamowaniem. Może ktoś mi tak łopatologicznie wytłumaczyć gdzie i co mam pokręcić ?
Jak się reguluje czułość hamulców? Chodzi o to, że u mnie jest tak, że jak tylko położe stopę na pedale, auto bardzo gwałtownie zaczyna hamować. Jest to denerwujące bo wszystkie osoby w samochodzie lecą ciałem w stronę szyby prawie za każdym hamowaniem. Może ktoś mi tak łopatologicznie wytłumaczyć gdzie i co mam pokręcić ?
:diabelski_usmiech hmmmmm, ze tak spytam jakim autem wczesniej jezdziłes? Hamulce widac były tam lichutkie. Czułośc wyregulujesz prawa noga
Jak się reguluje czułość hamulców? Chodzi o to, że u mnie jest tak, że jak tylko położe stopę na pedale, auto bardzo gwałtownie zaczyna hamować. Jest to denerwujące bo wszystkie osoby w samochodzie lecą ciałem w stronę szyby prawie za każdym hamowaniem. Może ktoś mi tak łopatologicznie wytłumaczyć gdzie i co mam pokręcić ?
:diabelski_usmiech hmmmmm, ze tak spytam jakim autem wczesniej jezdziłes? Hamulce widac były tam lichutkie. Czułośc wyregulujesz prawa noga
A latanie pasażerów ciałem w stronę szyby reguluje się zapinaniem pasów bezpieczeństwa :wink:
Co do prawej nogi to właśnie tu jest problem. Jestem troszkę niepełnosprawny i nie mam takiego wyczucia w tej nodze dlatego moi pasażerowie tak latają po samochodzie :-). To co, nie da się tego gdzieś pokręcić ?
Co do prawej nogi to właśnie tu jest problem. Jestem troszkę niepełnosprawny i nie mam takiego wyczucia w tej nodze dlatego moi pasażerowie tak latają po samochodzie :-). To co, nie da się tego gdzieś pokręcić ?
no to ja juz nie żartuje, a jak Cie cos z mojego wczesniejszego postu uraziło to przepraszam
Dlaczego miało mnie urazić. Spoko, mam poczucie humoru i to bardzo duże.
W tym całym VCDS to może mi ktoś podpowiedzieć gdzie się zmiesza czułość hamulca?
Mam też dostęp do VAG-techa i VAS'a może tam będzie lepiej to ustawić ?
I wszystko jasne - Lanos ma niestety spowalniacze, jakich by tarcz i klocków tam nie wsadzić. Poprawia się dopiero po założeniu tarcz na tył. Jak ja wsiadam do Octavii to kilka pierwszych hamowań też powoduje zbliżanie się pasażerów i mnie do przedniej szyby :lol:
Dlaczego miało mnie urazić. Spoko, mam poczucie humoru i to bardzo duże.
W tym całym VCDS to może mi ktoś podpowiedzieć gdzie się zmiesza czułość hamulca?
Mam też dostęp do VAG-techa i VAS'a może tam będzie lepiej to ustawić ?
To by bylo rzeczywiscie ciekawe i chyba mozliwe w przypadku wyposazenia w uklad ESP.
Nie mniej aren, sugerowalbym wybrac sie na badania psychotechniczne, bez urazy, piszę powaznie.
Ale ja sie pytam czy jest możliwość zmniejszenia czułości hamulca, a nie o to czy wymagam badań czy nie. Skoro mam prawo jazdy to chyba ktoś uznał, że mogę je mieć ...
ja dalem 2 i bierze od początku. Czyli tak jak lubię.
ja tak miałem przed wymianą klocków, płynu i VAG-owskiej procedurze odpowietrzania, autko stawało dęba po położeniu piórka na pedale a teraz pedał wpada i jakieś zwalnianie zaczyna się po około 1/3 jego ruchu, strasznie mnie to wqur...a
Panowie, czy piszecie ogólnie o czułości hamulców w każdej O2?
Czy może tylko o regulacji czułości (szybkości i siły reakcji) układu HBA (Hydraulic Brake Assist) w egzemplarzach, które są w niego wyposażone?
Mój egzemplarz ma od początku brzytwy, co bardzo mi odpowiada. Na szczęście po wymianie płynu, tarcz i klocków w ASO (chyba na Textar) nic się w tej kwestii nie zmieniło. Lekki, ale szybki nacisk daje już zdecydowaną reakcję, najlepszą ze wszystkich aut z jakimi miałem do czynienia. A mimo to spokojnie daje się stopniować i wyczuć, nie ma mowy o "rzucaniu pasażerami o szybę" jeśli sytuacja tego nie wymaga. A nie mam HBA, tylko "MBA" czymkolwiek toto jest.
Komentarz